أخر الاخبار

‫رضا عبد العال: الأهلي استحق الفوز على الإسماعيلي رغم الأداء المتواضع مع كولر قناة TEN

 ‫رضا عبد العال: الأهلي استحق الفوز على الإسماعيلي رغم الأداء المتواضع مع كولر

‫رضا عبد العال: الأهلي استحق الفوز على الإسماعيلي رغم الأداء المتواضع مع كولر, YouTube, TeN TV‬‎



رضا آآ يعني هرجع لحضرتك الاهلي استحق الفوز استحق الفوز واحد اتنين تلاتة اسباب ان النادي الاهلي يستحق الفوز. اولا البدني عالي جدا بتاع لعيبته. مم. سانيا بدأ يرجعنا الفايلر.


لا لا لا ما فيش كورة انت لأ انا بتكلم على الناحية البدنية يا كابتن. ايوة ما انا بقول لك ان احنا لسة ما شفناش الراجل. ايوة. كمل. ما هو انت اصل انت تقول لي بدأ يرجعنا واداء وبدني. ايوة بس بعد.



ايه يا حبيبي ده من اول ماتش احنا شفناه كان ماتش الاهلي والزمالك. ماشي ما هو بعد قد ايه برضو. يا حبيبي ولا بعد قد ايه ده احنا اول ماتش طلع لعب برة كسب اتنين صفر جه على ماتش الاهلي والزمالك. كسب تلاتة آآ اتنين ساعتها. يعني هو مش هيكون زي فايلر?

تحليل مباراة الأهلى والإسماعيلي في الدوري المصري 




فنيا ما اعتقدش. ما تستعجلش. ماشي ما احنا ما هو الصين يبقى ما تقوليش. بقول لك الراجل ده يعني مدرب مميز. بسي بسي الفني بدليل بدليل تغييراته مش ايجابية على ايه يا كابتن رضا ده نزل الراجل جاب جون. بعد ايه يا حبيبي? ما هو ما يقعدش. ما يقعدش من الماتش اللي هو لعبه هناك ما يقعدش السنة. طبعا المنافسة كويسة.




 واخد بالك يعني انت اول تغييرة دي طالما طلعتانت طلعت مين عشان احمد عبدالقادر بيلعب ايه? تحت الفرود انزل شريف يلعب في الحتة دي وانزل شادي. هم. واخد بالك راس حربة. هم. ده ده الف به كورة عشان اكسب. وبعد كده انزل افشة عشان يلاعب لي الناس دي.


وبعد كده كريم فؤاد يلعب اصلا باك رايت بعد آآ شوية من آآ الشوط التاني على اكرم توفيق. هم. اكرم لسه ما جاش. اكرم لاحز كده. بص بعد كل كورة بيقف وموبايل موطي بياخد نفسه.



وده عزر لان لسه ما اكتملش لياقته البدنية. فانت تدي له واحدة واحدة ما تدوسش فيه. وبعدين مشكلته كمان ان هو بيعمل حاجات صعبة وهو لسه راجع من الاصابة. هو بيلعب بحماس. معلش ما هو انت ما هو بحماس يعني انت الماتش اللي فات فيه واحد عمل فيها لو ربنا ما يستر.



ممكن يتصاب تاني فيها. مم. كان عايز ياخد الراجل بالكورة ما ينفعش ده انت لسه راجع من الاصابة يعني يا واش يا وايش زي ما بيقولو يعني. مم. محطش نفسي في التهلكة.



قناة TEN 

واخد بالك النهاردة كل كورة بيقوم جاي واخدها من على اليمين يجيبها على الشمال. يبقى مش جاهز. مم. هو انت دلوقتي الميزة ان انت وانت بتجري انت بتلعب باك رايت ليه عشان وانت بتجري بتعمل الكورة كده. برجلك اليمين. بتجيبها بقى ليه على رجلك الشمال بص كده على الماتش. الحاجات دي ما حدش هيقول لك الا اللي لعب كورة.



اللي بيحل لان انت بص يا اسلام الميزة في الفرود ايه? ان وانت بتجري واخد بالك? فبتستنى الفرود بيستنى انك تعمل الكورة على طول لما انت بتقطم كده بتطلع الفرود وده يقول لك.




الفرود والراجل اللي جاي من بتطلعهم برة بسرعتهم. واخد ايوة فانت عقبال ما تعمل كده عقبال ما هو يرجع تاني بتبقى فيها مشكلة. فانت اعملها كده تيجي في الباك وتخش تروح للفرود يجيبها.


تروح للراجل اللي جاي مكمل من ناحية الشمال انت واخد بالك? مم. انما هو مشكلته يلم وبعد ما بيلم بيطلع لعيبته برة الكورة وبعد كده بيعمل او يعملها للي جاي. طب ازاي? مم. يبقى انت مش جاهز. بس لازم يلعب عشان ياخد لياقة انه.




هتجهزه امتى? ما هو لازم ما تدفعش به بشكل دائم يعني. بس هو هو افضل لعيب في الفترة ديت في الظهير الايمن بيقدم مدير فني انا محتاجه بص انت عايز ياد تجيب اكرم بسرعة لاعبه في الحتة بتاعة نص الملعب. اه عشان ما يعملش مجهود كبير. ما يعملش مجهود وفي نفس الوقت هيبقى شايله. بالزبط كده في واحد جنبه بيبقوا الاتنين ساندين بعضبدأ من ساعة ما جه يورينا لاعبين كانوا بعيد خالص مش في دماغ اي حد لا خبراء ولا مسؤولين ولا اي حد خالص ولا كانوا في التشكيل في الفترة اللي فاتت.



وبدأ يبدلهم. زيه. محمود متولي. طب ما هو محمود متولي السنة اللي فاتت. لأ اسمعنا بس. لأ لأ يابا يابا. اهدا بس. لأ انت اللي عمرو. السولية قاعد احتياطي.



قفشة قاعدة احتياطي. ايوة عمرو السولية لما لعبه في الماتش وحمدي فتحي. يا حبيبي. طاهر محمد طاهر كانت الناس كلها بتقول طاهر محمد طاهر يمشي. دلوقتي طاهر محمد طاهر يمشي. يمشي.

تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-